Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKRemont Pomieszczeń Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury w ramach zadania Infrastruktura Domów KulturyRemont zewnętrznej połaci dachu na Dzierzgońskim Ośrodku KulturyUtworzenie i wyposażenie placówki Senior + dofinansowanego w ramach Programu Wieloletniego "Senior +" na lata 2015-2020, Edycja 2017"Wzmacniamy gminne przedszkola" - cykl kompleksowych działań na rzecz rozwoju i poprawy jakości przedszkolnej w Gminie DzierzgońAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony Środowiska

REFERAT DS. GOSPODARKI KOMUNALNEJ, NIERUCHOMOŚCI I OCHRONY ŚRODOWISKA


Kierownik - Joanna Kossakowska

joanna.kossakowska@dzierzgon.pl


p.o. Kierownika, Stanowisko ds. ochrony środowiska - Wojciech Budziński

wojciech.budzinski@dzierzgon.pl


Zadania referatu

A. W zakresie nieruchomości i geodezji:

1) gospodarka nieruchomościami stanowiącymi gminny zasób nieruchomości w zakresie ustalonym w ustawie o gospodarce nieruchomościami oraz w wydanych na jej podstawie przepisach wykonawczych, w szczególności:

a) tworzenie zasobu nieruchomości na cele zabudowy Gminy, sporządzanie dla nich dokumentacji geodezyjno - projektowej,

b) zbywanie nieruchomości zabudowanych i przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, użyczenie, trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne,

c) wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,

d) podziały nieruchomości,

e) zlecanie ustalenia ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,

f) przygotowywanie projektów aktów prawnych ustalających ceny i wysokość opłat za grunty, budynki, lokale i inne obiekty,

g) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania wieczystego, użytkowania lub prawa trwałego zarządu,

2) ustanawianie hipoteki zwykłej zabezpieczającej wierzytelności Gminy,

3) przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących nabycia, zbycia, wydzierżawienia i najmu komunalnych nieruchomości gruntowych na okres dłuższy niż trzy lata,

4) określanie udziału we współużytkowaniu wieczystym gruntów przy sprzedaży lokali,

5) określenie wielkości udziałów właścicieli poszczególnych lokali we współwłasności domu oraz współużytkowaniu gruntu po dokonaniu przebudowy, nadbudowy lub rozbudowy,

6) opracowywanie projektów zasad przeznaczenia do sprzedaży lokali w domach wielomieszkaniowych,

7) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie oddawania nieruchomości w trwały zarząd oraz orzekanie o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu,

8) prowadzenie postępowania w sprawie ustalania cen gruntów, budynków, lokali i urządzeń trwale z gruntem związanych,

9) aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntów,

10) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie dodatkowych opłat za niezagospodarowanie gruntu w terminie,

11) zagospodarowanie wspólnot gruntowych,

12) prowadzenie spraw z zakresu przekształcania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,

13) przygotowywanie projektów informacji o stanie mienia komunalnego w części dotyczącej nieruchomości komunalnych,

14) występowanie z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Kwidzynie Zamiejscowy Oddział Ksiąg Wieczystych w Sztumie o zakładanie ksiąg wieczystych dla nieruchomości będących własnością gminy,

15) współdziałanie z kancelarią notarialną w zakresie :

a) przygotowania aktów sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy i uczestnictwo przy sprzedaży jako pełnomocnik,

b) przejmowanie gruntów i nieruchomości zabudowanych od Agencji Nieruchomości Rolnych oraz innych podmiotów, niezbędnych dla realizacji zadań Gminy.

16) dokonywanie rozgraniczenia nieruchomości :

a) wydawanie postanowień o wszczęciu postępowania o rozgraniczeniu nieruchomości,

b) wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonania ustalenia przebiegu granic,

c) wydawanie decyzji administracyjnej o rozgraniczeniu nieruchomości,

d) ocena prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic nieruchomości przez geodetę oraz zgodności sporządzonych dokumentów z przepisami, zwrot geodecie dokumentacji do uzupełnienia,

e) przyjmowanie dokumentacji rozgraniczeniowej w przypadku, gdy nie dojdzie do zawarcia ugody lub nie ma podstaw prawnych do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,

17) umarzanie postępowania administracyjnego i przekazanie sprawy z urzędu do rozpatrzenia sądowi,

18) przesyłanie ostatecznych decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości do sądów rejonowych właściwych do prowadzenia ksiąg wieczystych i do właściwego starosty,

19) wydawanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości:

a) wnioskowanie o ujawnienie w księdze wieczystej praw gminy do działek gruntu wydzielonych pod drogi,

b) prowadzenie postępowania związanego z ustaleniem odszkodowania za działki gruntu, które przeszły własność gminy lub co do których gmina uzyskała prawo użytkowania wieczystego, a także z tytułu wygaśnięcia tego prawa,

20) prowadzenie postępowania dotyczącego ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,

21) prowadzenie ewidencji gruntów stanowiących własność gminy Dzierzgoń.


B. W zakresie rozwoju Gminy:

1) współpraca ze stowarzyszeniami i związkami międzygminnymi w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć dotyczących infrastruktury komunalnej,

2) prowadzenie spraw dotyczących przekształceń własnościowych gminnych jednostek organizacyjnych,

3) prowadzenie spraw związanych z przystąpieniem Gminy do spółek lub przekazania do nich majątku Gminy.


C. W zakresie gospodarki komunalnej:

1) współudział w opracowywaniu planów budowy, modernizacji i remontów urządzeń komunalnych Gminy,

2) nadzór nad realizacją zadań przez inne podmioty w zakresie prawidłowego funkcjonowania urządzeń komunalnych, szczególnie w zakresie:

a) zaopatrzenia ludności w wodę,

b) odprowadzania ścieków,

c) wywozu nieczystości stałych i płynnych,

3) współpraca przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych lub modernizacyjnych Gminy zapewniających pożądany rozwój i właściwe funkcjonowanie usług komunalnych, szczególnie w zakresie zaopatrzenia gospodarstw domowych w ekologiczne nośniki ciepła,

4) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat za usługi komunalne w zakresie ustalonym w obowiązujących przepisach,

5) współpraca z referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie spraw dotyczących realizacji i finansowania remontów,

6) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych,

7) prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów w mieście oraz nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom.


D. W zakresie spraw lokalowych:

1) opracowanie i realizowanie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy oraz kryteriów wyboru osób, z którymi umowy najmu powinny być zawierane w pierwszej kolejności,

2) rozpatrywanie wniosków o zawarcie umowy o najem lokalu mieszkalnego wchodzącego w skład zasobu mieszkaniowego Gminy,

3) określenie kryteriów przyznawania lokali socjalnych,

4) opracowywanie projektów list oraz list ostatecznych, wskazujących osoby, z którymi w danym roku będą zawierane umowy najmu w pierwszej kolejności,

5) przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie postępowania w sprawie wyłonienia najemcy lokali użytkowych,

6) kwalifikowanie osób do wykonania we własnym zakresie remontu lokalu mieszkalnego, który został przeznaczony na ten cel,

7) załatwianie spraw związanych z zamianami lokali mieszkalnych,

8) opracowywanie propozycji stawek czynszu regulowanego oraz czynszu za lokale socjalne,

9) prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Gminy jako właściciela lokali we wspólnotach mieszkaniowych.


E. W zakresie ochrony środowiska:

1) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć w dziedzinie ochrony środowiska realizowanych przez wszystkie jednostki gospodarcze na terenie Gminy,

2) prowadzanie spraw związanych z regulacją stosunków wodnych na gruntach,

3) współpraca przy organizowaniu akcji ratowniczej w razie powodzi,

4) zobowiązywanie określonych osób do wykonywania prac zabezpieczających przed powodzią lub do dostarczenia posiadanych materiałów,

5) realizacja zadań Gminy określonych w ustawie o utrzymaniu czystości porządku w gminach, w tym przygotowywanie projektów uchwał Rady w tym zakresie,

6) ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości w zakresie hałasu i wibracji,

7) nakazywanie użytkownikowi maszyny lub urządzenia technicznego wykonania czynności ograniczających uciążliwość dla środowiska oraz egzekwowanie tego nakazu w przypadku niezastosowania się do niego przez użytkownika maszyny lub urządzenia,

8) likwidowanie lub przenoszenie hodowli na terenie miasta w przypadku braku właściwych pomieszczeń i nie zachowania podstawowych wymogów sanitarnych,

9) wydawanie pozwoleń na wprowadzanie do środowiska substancji chemicznych oraz zezwoleń na prowadzenie działalności związanej z gospodarką odpadami,

10) zatwierdzanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,

11) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów dokumentów o środowisku i jego ochronie,

12) prowadzenie spraw dotyczących wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowanej inwestycji,

13) tworzenie lub współtworzenie programów i planów w zakresie ochrony środowiska określonych w ustawie o odpadach i ustawie o ochronie przyrody oraz ich wdrożenie i monitorowanie,

14) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości oraz ustalaniem opłat z tego tytułu,

15) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew lub krzewów,

16) ewidencja pomników przyrody,

17) podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska,

18) współpraca ze szkołami i przedszkolami w zakresie edukacji ekologicznej,

19) utrzymanie w należytym stanie terenów zieleni miejskiej,

20) realizacja zadań Gminy określonych w ustawie – Prawo geologiczne i górnicze.


F. W zakresie gospodarki odpadami:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach w zakresie obsługi właścicieli nieruchomości,

2) obsługa programu komputerowego systemu odbioru odpadów komunalnych,

3) stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,

4) zbieranie od właścicieli nieruchomości deklaracji ustalających wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ich weryfikacja,

5) prowadzenie postępowań administracyjnych w stosunku do właścicieli nieruchomości, wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie pobierania, ustanawiania i egzekwowania opłat,

6) ustalanie wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w sytuacjach przewidzianych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

7) wykonywanie zadań w zakresie egzekucji należności za odbieranie i zagospodarowanie odpadów,

8) nadzór i udział w tworzeniu punktów selektywnego zbierania odpadów,

9) dokonywanie corocznej analizy i sporządzanie sprawozdań i informacji ze stanu gospodarki odpadami,

10) przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów,

11) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska i innym instytucjami w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
 

G. W zakresie rolnictwa:

1) prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą na terenie Gminy,

2) prowadzenie spraw związanych z łowiectwem na terenie Gminy,

3) współdziałanie z powiatowym lekarzem weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierząt,

4) wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o ochronie środowiska, ochronie przyrody, gruntów rolnych i leśnych, prawa wodnego, w tym zapobieganie chorobom drzew i zwalczanie ich skutków,

5) współdziałanie z organizacjami rolników,

6) prowadzenie spraw związanych ze spisem rolnym,

7) realizowanie zadań w zakresie obowiązującej sprawozdawczości dotyczącej spraw rolnych,

8) realizacja zadań Gminy określonych w ustawie o ochronie zwierząt,

9) prowadzenie spraw związanych z agroturystyką,

10) prowadzenie spraw określonych w ustawie o Funduszu sołeckim i aktach wykonawczych do tej ustawy.
 

H. W zakresie obsługi jednostek pomocniczych:

1) organizacja i przeprowadzanie zebrań wiejskich w sprawie wyboru organów jednostek pomocniczych,

2) organizacja i przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami w sprawie zniesienia, połączenia lub podziału sołectwa,

3) organizacja i pomoc w przeprowadzeniu corocznych zebrań Burmistrza z mieszkańcami sołectw,

4) opracowywanie projektów statutów jednostek pomocniczych i ich zmian,

5) prowadzenie rejestru jednostek pomocniczych,

6) obsługa administracyjna Rad Sołeckich.  

W górę
Wiadomości
05-02-2018
NOWA STRONA
UWAGA !!! JESTEŚ NA NIEAKTUALNEJ STRONIE URZĘDU MIEJSKIEGO W DZIERZGONIU !!! CHCASZ PRZEJŚĆ NA NOWA STRONĘ - KLIKNIJ TU
czytaj więcej...
05-09-2017
Remonty w szkołach
Przez całe wakacje przygotowywaliśmy nasze szkoły, a także przedszkole do nowego roku szkolnego. W szkołach wykonano remonty stołówek, sal gimnastycznych, a także odmalowano klasy i korytarze. Wszystko po to, aby nasze dzieci mogły wrócić do pięknych i kolorowych sal po wakacjach. W dniu dzisiejszym odbędzie się także montaż urządzeń placu zabaw przy Szkole Podstawowej przy ul. Krzywej. W ramach projektu przedszkolnego przy placówkach przedszkolnych zamontowano place zabaw, zakupiono meble, pomoce dydaktyczne oraz inne wyposażenie edukacyjne na kwotę ponad 160 tysięcy złotych. Tak duży wkład finansowy w wyposażenie oraz remonty placówek oświatowych wspomoże ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie.
czytaj więcej...
05-09-2017
Dożynki Gminne
W niedziele 3 września odbyły się Dożynki Gminne w Bągarcie. Tradycyjnie obchody święta plonów rozpoczęła Msza Święta w Kościele Parafialnym w Bągarcie, następnie barwny korowód dożynkowy przeprowadził gości oraz mieszkańców na plac przy świetlicy wiejskiej, aby wspólnie przełamać chleb i biesiadować. Mimo deszczowej aury wszyscy bardzo dobrze się bawili podczas występów Zespołów Ludowych Zielona Ferajna oraz Starodzierzgonianie. Następnie przepiękny koncert zagrał Teatr Muzyczny HALS, który poderwał do zabawy gości. Do godzin wieczornych biesiadę umilał zespół Boys Dual Voice. Serdecznie dziękujemy wszystkim Państwu za przybycie, sponsorom za pomoc w organizacji, a przede wszystkim włodarzom i mieszkańcom Sołectwa Bągart, którzy włożyli dużo pracy i serca w organizację tegorocznych Dożynek Gminnych.
czytaj więcej...
05-09-2017
Nowy rok szkolny
Z okazji rozpoczynającego się nowego roku szkolnego 2017/2018 składam wszystkim nauczycielom i pracownikom oświaty najserdeczniejsze życzenia spokojnej i satysfakcjonującej pracy, wytrwałości i wyrozumiałości. Wszystkim uczniom życzę, aby zdobyta wiedza umożliwiała osiąganie kolejnych sukcesów w następnych etapach edukacji, a szkoła była dla Was tym miejscem, do którego z chęcią będziecie przychodzić. Rodzicom i opiekunom uczniów życzę cierpliwości i konsekwencji w wychowywaniu młodego pokolenia oraz licznych miłych przeżyć związanych z osiągnięciami Waszych dzieci. Burmistrz Dzierzgonia Elżbieta Domańska
czytaj więcej...
29-08-2017
Przyjmujemy zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzierzgoniu przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych  dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych. Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także reprezentuje w dokonywaniu czynności prawnych i składaniu oświadczeń woli. Obowiązany jest wykonywać swe czynności z należytą starannością, jak tego wymaga dobro pozostającego pod opieką i interes społeczny.  Więcej informacji
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 2583384
webmasters: K.S. & S.R.