-
przygotowywanie projektu budżetu, sprawozdania rocznego z wykonania budżetu oraz informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze i przedkładanie Burmistrzowi,
-
przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie budżetu gminy oraz zawiadomień o dokonanych zmianach planu dochodów i wydatków wprowadzanych w toku wykonywania budżetu,
-
opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie ustalania wysokości stawek podatków lokalnych oraz zwolnień podatkowych innych niż określone w ustawach,
-
dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych wynikających z ustawy o podatkach o opłatach lokalnych, podatku rolnym i o podatku leśnym oraz dokonywanie jego zmian w ciągu roku,
-
wykonywanie kontroli w zakresie prawidłowości wywiązywania się z obowiązku podatkowego przez podatników,
-
prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie indywidualnych decyzji w zakresie ulg w podatkach lokalnych oraz postanowień w zakresie podatków i opłat pobieranych przez urząd skarbowy, a stanowiących dochody gminy,
-
prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji w celu realizacji należności pieniężnych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz postępowania zabezpieczającego,
-
dokonywanie interpretacji, na pisemne zapytanie podatnika, płatnika, inkasenta, w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnych sprawach,
-
prowadzenie ewidencji księgowej budżetu gminy, Urzędu Miejskiego jako jednostki budżetowej oraz w zakresie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
-
naliczanie oraz sporządzanie list wypłat wynagrodzeń pracowniczych, inkasa i innych wynagrodzeń wynikających z zawartych umów oraz prowadzenie rozliczeń z tego tytułu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędami Skarbowymi,
-
sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej Urzędu Miejskiego oraz sprawozdań zbiorczych,
-
sporządzanie sprawozdań o środkach trwałych oraz współdziałanie przy opracowywaniu informacji z zakresu mienia komunalnego,
-
prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
-
prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
-
rozliczanie inwentaryzacji,
-
dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
-
gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
-
sporządzanie wykazu podatników będących przedsiębiorcami oraz podatników podatku rolnego i leśnego, którym umorzono zaległości podatkowe i podawanie go do publicznej wiadomości,
-
sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
-
współpraca z bankami, Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędami skarbowymi oraz z innymi instytucjami.