Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat Organizacyjny

Referat Organizacyjny:


Kierownik:  Alicja Podlewska 

tel. 0552762501,
e-mail: sekretarz@dzierzgon.pl

 

Do zadań Referatu Organizacyjnego należy:
1. Zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu, realizacja zadań wynikających z funkcji Burmistrza jako organu wykonawczego Gminy, prowadzenie całości spraw związanych z obsługą Urzędu w zakresie zapewnienia materiałowo - technicznych warunków pracy Urzędu oraz utrzymania prawidłowego jego stanu technicznego, a w szczególności:

A. W zakresie organizacji administracyjno - gospodarczej, kancelaryjno - technicznej funkcjonowania Urzędu oraz spraw kadrowych pracowników:
1) opracowywanie projektów statutu i regulaminów oraz innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu,
2) koordynacja działalności komórek organizacyjnych w zakresie określonym przez Kierownictwo Urzędu,
3) nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie,
4) prowadzenie rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw,
5) prowadzenie rejestru przesyłek specjalnego rodzaju,
6) prowadzenie ewidencji zasobu bibliotecznego i oprogramowania komputerowego Urzędu,
7) obsługa sekretariatu Burmistrza i Sekretarza,
8) przygotowywanie oraz techniczna obsługa spotkań z udziałem Kierownictwa Urzędu,
9) prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
10) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
11) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
12) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Gminy,
13) prowadzenie książki kontroli i dokumentacji z kontroli zewnętrznej i wewnętrznej,
14) prowadzenie zbioru oświadczeń majątkowych składanych Burmistrzowi,
15) prowadzenie zbioru oświadczeń odpowiedzialności materialnej pracowników,
16) nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków radnych, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu merytorycznego rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi,
17) prowadzenie spraw kadrowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
18) prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz pracowników zatrudnionych w systemie robót publicznych, interwencyjnych, stażystów i absolwentów oraz pełnej dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem tych pracowników,
19) realizowanie zadań dotyczących organizacji i załatwiania skarg, wniosków i postulatów mieszkańców,
20) prowadzenie prac związanych z zabezpieczeniem od strony organizacyjnej prawidłowego przeprowadzenia:
a) wyborów: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, posłów do Sejmu i senatorów do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
b) wyborów do Parlamentu Europejskiego,
c) wyborów samorządowych,
d) referendum ogólnokrajowego lub gminnego,
e) spisów gminnych i ogólnokrajowych.
21) zapewnienie obsługi pocztowej i kurierskiej, ewidencja korespondencji wpływającej do Urzędu, ewidencja przesyłek specjalnego rodzaju,
22) zapewnienie łączności telefonicznej, faksowej i elektronicznej,
23) prowadzenie spraw związanych z zarządem i utrzymaniem budynku administracyjnego zajmowanego przez Urząd,
24) zapewnienie utrzymania czystości w obiekcie, dbałość o ich estetykę i wizualizację,
25) prowadzenie zaopatrzenia materiałowego na cele administracyjne, w tym zakup inwentarza ruchomego, materiałów i maszyn biurowych, ich remonty i konserwacja oraz materiałów biurowych,
26) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
27) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem samochodów będących własnością Gminy,
28) zarządzanie siecią telefoniczną i informatyczną Urzędu oraz systemem alarmowym,
29) udział w komisjach inwentaryzacyjnych powołanych do przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie, 30) potwierdzanie za zgodność odpisu z oryginałem,
31) prowadzenie archiwum zakładowego.

B. W zakresie obsługi Rady Miejskiej :
1) obsługa organizacyjna i kancelaryjna Rady oraz komisji Rady, w tym:
a) organizacyjne przygotowanie sesji Rady oraz posiedzeń komisji,
b) opracowywanie materiałów, w tym protokołów, z obrad sesji Rady i posiedzeń komisji,
c) przekazywanie jednostkom organizacyjnym Gminy, kierownikom komórek organizacyjnych oraz samodzielnym pracownikom uchwał do realizacji,
d) przesyłanie uchwał Rady organom nadzoru, a także do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego,
e) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
f) prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków zgłoszonych przez radnych,
g) prowadzenie rejestru wniosków i opinii komisji Rady,
h) organizowanie szkoleń radnym.
2) przekazywanie radnym (sołtysom, przewodniczącym zarządów osiedli) materiałów będących przedmiotem obrad sesji Rady i posiedzeń komisji,
3) opracowywanie zgodnie z wytycznymi Przewodniczącego Rady i Przewodniczących komisji projektów planów pracy Rady i komisji,
4) obsługa organizacyjna i kancelaryjna Przewodniczącego Rady i jego zastępców,
5) obsługa administracyjna jednostek pomocniczych Gminy we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami,
6) gromadzenie zbioru przepisów gminnych i udostępnianie ich do powszechnego wglądu,
7) ogłaszanie przepisów gminnych wydawanych przez Radę,
8) organizowanie obsługi narad zwoływanych przez Przewodniczącego Rady,
9) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów ławników do sądów powszechnych,
10) prowadzenie spraw związanych z nadaniem tytułów honorowych i odznak osobom szczególnie zasłużonym dla Gminy,
11) przekazywanie Burmistrzowi uchwał Rady, interpelacji, wniosków radnych .

C. W zakresie obsługi informatycznej:
1) nadzór nad funkcjonowaniem sieci informatycznej w Urzędzie,
2) nadzór nad eksploatacją komputerów, drukarek, skanerów, serwera,
3) planowanie i bieżąca konserwacja sprzętu komputerowego,
4) szkolenie pracowników w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,
5) montaż i demontaż sprzętu komputerowego oraz ustalanie jego konfiguracji,
6) instalowanie oprogramowania,
7) wymiana danych z innymi bankami danych,
8) tworzenie kopii bezpieczeństwa danych,
9) prowadzenie ewidencji oprogramowań komputerowych,
10) analizowanie stanu i przygotowanie wniosków w sprawie wyposażenia Urzędu w sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
11) komputerowe składanie informatora samorządowego i przekazywanie na nośniku elektronicznym lub pocztą elektroniczną do drukarni,
12) redakcja strony internetowej Urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej,
13) obsługa informatyczna wyborów i spisów.  

W górę
Wiadomości
23-06-2017
Życzenia na Dzień Ojca
Z okazji Dnia Ojca wszystkim Tatom składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia, pomyślności i rodzicielskiego szczęścia. Życzymy Wam, abyście zawsze byli godnymi autorytetami dla swoich dzieci, a w wirze codziennych obowiązków zawsze znaleźli czas dla swoich dzieci.  Dziękujemy, że jesteście zawsze przy nas!
czytaj więcej...
22-06-2017
Powitanie Lata 2017
Piknik Charytatywny! Podaj Łapę na Powitanie Lata! 1 lipca od godz. 14:00 w Dzierzgoniu. Zapraszamy!
czytaj więcej...
21-06-2017
Barszcz Sosnowskiego
Uwaga Barszcz Sosnowskiego!W związku z faktem, że rozpoczyna się lato, wzrasta także zagrożenie poparzeniem Barszczem Sosnowskiego. To szczególnie niebezpieczna roślina dla życia i zdrowia ludzkiego.We wszystkich jej częściach, (łodygach, liściach, korzeniach) znajdują się olejki eteryczne, które w kontakcie ze skórą powodują oparzenia II i III stopnia. Objawy pojawiają się przy naświetlaniu światłem słonecznym (promienie UV) już po kilkunastu minutach od kontaktu, przy czym największa wrażliwość i natężenie objawów następuje w ciągu od 30 minut do 2 godzin. Skutki oparzenia można odczuwać nawet przez parę lat!W przypadku kontaktu z tą rośliną należy przemyć skórę woda z mydłem i unikać światła słoneczneg
czytaj więcej...
21-06-2017
Zmiana nazw ulic - obowiązki mieszkańca
Drodzy mieszkańcy! Od 20 czerwca w naszym mieście obowiązują nowe nazwy dwóch ulic — Tadeusza „Zośki” Zawadzkiego oraz Osiedle im. Ignacego Krasickiego. To tej pory obie ulice nosiły imiona patronów komunistycznych. Gmina Dzierzgoń na mocy ustawy o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego została zobligowana do zmiany tych nazw. Ustawa dekomunizacyjna przewiduje znaczne ograniczenie kosztów związanych ze zmianą nazw ulic dla mieszkańców:Art. 5 ust. 2 wspomnianej wyżej Ustawy przesądza, że zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową — są one nadal ważne, co oznacza, że:Nie trzeba wymieniać dokumentów osobistych, prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego pojazdów ani innych dokumentów zawierających dotychczasową nazwę — będą ważne, dopóki nie upłynie ich termin ważności.Zmiana nazwy ulicy nie będzie powodować problemów z dostarczaniem korespondencji pod dotychczasowy adres.Co więcej, nie ma opłat za zmiany wprowadzane w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i pismach urzędowych, ponieważ zgodnie z Ustawą (art. 5. ustęp 1): „pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat”.Niestety w dalszym ciągu na mieszkańcach spoczywa obowiązek poinformowania o tym fakcie wszelkich dostawców mediów, banków, innych instytucji, Urzędów Skarbowych itp.Podobny obowiązek niestety związany z poniesieniem kosztów mają firmy, które muszą zmienić pieczątki oraz materiały promocyjne takie jak wizytówki czy szyldy reklamowe.
czytaj więcej...
20-06-2017
Dofinansowanie azbestu
Informujemy, że po raz kolejny gmina Dzierzgoń otrzymała dofinansowanie na utylizację azbestu. W tym roku ze względu na dużą liczbę wniosków poziom dofinansowania wyniósł 75%. Planowana masa utylizacji azbestu wynikająca ze złożonych wniosków ma wymieść 60,535 Mg (ton). Zachęcamy do składania wniosków na utylizację wyrobów zawierających azbest w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu. Przypominamy, że chorobotwórcze działanie azbestu występuje w wyniku wdychania włókien zawieszonych w powietrzu (oznacza to, że dopóki włókna nie są uwolnione do powietrza, nie stanowią zagrożenia dla zdrowia). Więcej informacji na temat szkodliwości azbestu oraz możliwości dofinansowania znajduje się na stronie internetowej www.dzierzgon.pl w zakładce „ABC o azbeście” oraz w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu w pokoju nr 4 i 19.
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1192808
webmasters: K.S. & S.R.