Referat Organizacyjny:
Kierownik: Alicja Podlewska
tel. 0552762501,
e-mail: sekretarz@dzierzgon.pl
Do zadań Referatu Organizacyjnego należy:
1. Zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu, realizacja zadań wynikających z funkcji Burmistrza jako organu wykonawczego Gminy, prowadzenie całości spraw związanych z obsługą Urzędu w zakresie zapewnienia materiałowo - technicznych warunków pracy Urzędu oraz utrzymania prawidłowego jego stanu technicznego, a w szczególności:
A. W zakresie organizacji administracyjno - gospodarczej, kancelaryjno - technicznej funkcjonowania Urzędu oraz spraw kadrowych pracowników:
1) opracowywanie projektów statutu i regulaminów oraz innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu,
2) koordynacja działalności komórek organizacyjnych w zakresie określonym przez Kierownictwo Urzędu,
3) nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie,
4) prowadzenie rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw,
5) prowadzenie rejestru przesyłek specjalnego rodzaju,
6) prowadzenie ewidencji zasobu bibliotecznego i oprogramowania komputerowego Urzędu,
7) obsługa sekretariatu Burmistrza i Sekretarza,
8) przygotowywanie oraz techniczna obsługa spotkań z udziałem Kierownictwa Urzędu,
9) prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
10) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
11) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
12) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Gminy,
13) prowadzenie książki kontroli i dokumentacji z kontroli zewnętrznej i wewnętrznej,
14) prowadzenie zbioru oświadczeń majątkowych składanych Burmistrzowi,
15) prowadzenie zbioru oświadczeń odpowiedzialności materialnej pracowników,
16) nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków radnych, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu merytorycznego rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi,
17) prowadzenie spraw kadrowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
18) prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu oraz pracowników zatrudnionych w systemie robót publicznych, interwencyjnych, stażystów i absolwentów oraz pełnej dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem tych pracowników,
19) realizowanie zadań dotyczących organizacji i załatwiania skarg, wniosków i postulatów mieszkańców,
20) prowadzenie prac związanych z zabezpieczeniem od strony organizacyjnej prawidłowego przeprowadzenia:
a) wyborów: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, posłów do Sejmu i senatorów do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
b) wyborów do Parlamentu Europejskiego,
c) wyborów samorządowych,
d) referendum ogólnokrajowego lub gminnego,
e) spisów gminnych i ogólnokrajowych.
21) zapewnienie obsługi pocztowej i kurierskiej, ewidencja korespondencji wpływającej do Urzędu, ewidencja przesyłek specjalnego rodzaju,
22) zapewnienie łączności telefonicznej, faksowej i elektronicznej,
23) prowadzenie spraw związanych z zarządem i utrzymaniem budynku administracyjnego zajmowanego przez Urząd,
24) zapewnienie utrzymania czystości w obiekcie, dbałość o ich estetykę i wizualizację,
25) prowadzenie zaopatrzenia materiałowego na cele administracyjne, w tym zakup inwentarza ruchomego, materiałów i maszyn biurowych, ich remonty i konserwacja oraz materiałów biurowych,
26) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
27) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem samochodów będących własnością Gminy,
28) zarządzanie siecią telefoniczną i informatyczną Urzędu oraz systemem alarmowym,
29) udział w komisjach inwentaryzacyjnych powołanych do przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie, 30) potwierdzanie za zgodność odpisu z oryginałem,
31) prowadzenie archiwum zakładowego.
B. W zakresie obsługi Rady Miejskiej :
1) obsługa organizacyjna i kancelaryjna Rady oraz komisji Rady, w tym:
a) organizacyjne przygotowanie sesji Rady oraz posiedzeń komisji,
b) opracowywanie materiałów, w tym protokołów, z obrad sesji Rady i posiedzeń komisji,
c) przekazywanie jednostkom organizacyjnym Gminy, kierownikom komórek organizacyjnych oraz samodzielnym pracownikom uchwał do realizacji,
d) przesyłanie uchwał Rady organom nadzoru, a także do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego,
e) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
f) prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków zgłoszonych przez radnych,
g) prowadzenie rejestru wniosków i opinii komisji Rady,
h) organizowanie szkoleń radnym.
2) przekazywanie radnym (sołtysom, przewodniczącym zarządów osiedli) materiałów będących przedmiotem obrad sesji Rady i posiedzeń komisji,
3) opracowywanie zgodnie z wytycznymi Przewodniczącego Rady i Przewodniczących komisji projektów planów pracy Rady i komisji,
4) obsługa organizacyjna i kancelaryjna Przewodniczącego Rady i jego zastępców,
5) obsługa administracyjna jednostek pomocniczych Gminy we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami,
6) gromadzenie zbioru przepisów gminnych i udostępnianie ich do powszechnego wglądu,
7) ogłaszanie przepisów gminnych wydawanych przez Radę,
8) organizowanie obsługi narad zwoływanych przez Przewodniczącego Rady,
9) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów ławników do sądów powszechnych,
10) prowadzenie spraw związanych z nadaniem tytułów honorowych i odznak osobom szczególnie zasłużonym dla Gminy,
11) przekazywanie Burmistrzowi uchwał Rady, interpelacji, wniosków radnych .
C. W zakresie obsługi informatycznej:
1) nadzór nad funkcjonowaniem sieci informatycznej w Urzędzie,
2) nadzór nad eksploatacją komputerów, drukarek, skanerów, serwera,
3) planowanie i bieżąca konserwacja sprzętu komputerowego,
4) szkolenie pracowników w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,
5) montaż i demontaż sprzętu komputerowego oraz ustalanie jego konfiguracji,
6) instalowanie oprogramowania,
7) wymiana danych z innymi bankami danych,
8) tworzenie kopii bezpieczeństwa danych,
9) prowadzenie ewidencji oprogramowań komputerowych,
10) analizowanie stanu i przygotowanie wniosków w sprawie wyposażenia Urzędu w sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
11) komputerowe składanie informatora samorządowego i przekazywanie na nośniku elektronicznym lub pocztą elektroniczną do drukarni,
12) redakcja strony internetowej Urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej,
13) obsługa informatyczna wyborów i spisów.