Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKRemont Pomieszczeń Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury w ramach zadania Infrastruktura Domów KulturyRemont zewnętrznej połaci dachu na Dzierzgońskim Ośrodku KulturyUtworzenie i wyposażenie placówki Senior + dofinansowanego w ramach Programu Wieloletniego "Senior +" na lata 2015-2020, Edycja 2017"Wzmacniamy gminne przedszkola" - cykl kompleksowych działań na rzecz rozwoju i poprawy jakości przedszkolnej w Gminie DzierzgońAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i Zdrowia

REFERAT SPRAW SPOŁECZNYCH, OBYWATELSKICH, OŚWIATY, KULTURY i ZDROWIA

 

Kierownik: Alicja Podlewska

tel. 552762454

sekretarz@dzierzgon.pl


Zadania referatu: 

A. W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych:

1) prowadzenie ewidencji ludności oraz związanej z tym dokumentacji,

2) prowadzenie spraw i przekazywanie informacji w systemie PESEL dla WKU i innych organów i urzędów, w tym nadawanie i upowszechnianie numeru ewidencyjnego w ramach wdrażania systemu PESEL,

3) nadzór nad wykonywaniem obowiązku meldunkowego oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,

4) wprowadzanie zmian do terenowej bazy danych ewidencji ludności na podstawie zgłoszeń meldunkowych, postanowień sądów i decyzji administracyjnych,

5) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,

6) ustalanie tożsamości osób legitymujących się jednakowymi danymi,

7) udostępnianie danych osobowych oraz odmowa udostępniania informacji osobowych,

8) prowadzenie kartotek: wydanych dowodów osobistych, osób zmarłych, osób, które wyjechały za granicę,

9) sporządzanie wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,

10) prowadzenie rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców dla wyborów i referendów,

11) informowanie dyrektorów przedszkola, szkół i placówek o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat.


B. W zakresie spraw obywatelskich i społecznych:

1) przyjmowanie zawiadomień, wydawanie decyzji w sprawach zgromadzeń publicznych oraz nadzór nad ich przebiegiem,

2) wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz kontrola przestrzegania zasad ich przeprowadzania,

3) sprawy repatriacji i narodowościowe.


C. W zakresie oświaty:

1. Prowadzenie oraz nadzór nad działalnością szkół i przedszkola w zakresie wynikającym z obowiązku organu prowadzącego, a w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, łączeniem i likwidacją przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,

2) koordynacja i nadzór nad przedszkolami, szkołami podstawowymi i gimnazjami poprzez:

a) zapewnienie warunków obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej,

b) opiniowanie pod względem rzeczowym planów finansowych,

c) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia odpowiednich warunków działania, w tym bezpiecznych, higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,

d) podejmowanie działań w celu wyposażenia w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i innych zadań statutowych,

e) współdziałanie z właściwymi komórkami Urzędu przy ustalaniu potrzeb remontowych obiektów przedszkolnych i szkolnych,

3) przygotowanie projektu planu sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz granic ich obwodów,

4) współdziałanie z Kuratorem Oświaty w realizacji programu wychowawczo-dydaktycznego w placówkach oświaty,

5) realizacja zaleceń wynikających z czynności nadzoru organu sprawującego nadzór pedagogiczny,

6) analizowanie i opiniowanie projektów organizacyjnych przedszkola i szkół,

7) organizowanie konkursów na stanowisko dyrektora przedszkola i szkół,

8) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli przedszkola i szkół,

9) opracowanie zasad (regulaminów) wynagradzania nauczycieli przedszkola i szkół,

10) opracowanie zasad odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu publicznym,

11) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza nauczycielom i uczniom,

12) opracowanie okresowych zbiorczych analiz i danych statystycznych na potrzeby Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Finansów,

13) koordynowanie współpracy szkół ze stowarzyszeniami kultury, kultury fizycznej i turystyki w celu jej upowszechniania,

14) organizowanie wymiany międzynarodowej dzieci i młodzieży szkolnej,

15) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewniania opieki zdrowotnej nad dziećmi w przedszkolu i szkołach,

16) organizowanie wspólnie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej pomocy społecznej dla najuboższych uczniów,

17) kontrola spełniania obowiązku nauki,

18) prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej w zakresie przypisanym jednostkom samorządu terytorialnego,

19) organizacja i nadzór dowozu uczniów do szkół gminnych,

20) organizowanie i realizowanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów (stypendia i zasiłki szkolne),

21) prowadzenie spraw związanych z refundacją pracodawcom kosztów nauki zawodu.

22) prowadzenie rejestru szkół i placówek niepublicznych na terenie gminy,

23) nadzór i prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego,

24) zbieranie informacji na temat źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowych pochodzących z programów pomocowych i funduszy strukturalnych przeznaczonych na oświatę,

25) merytoryczne przygotowanie wniosków o przyznanie środków z funduszy pomocowych na realizację projektów oświatowych,

26) przeprowadzanie procedur zamówień publicznych, monitoring, sprawozdawczość, rozliczanie w zakresie realizowanych projektów oświatowych.


D. W zakresie reagowania kryzysowego, zagrożenia powodziowego, OC, spraw wojskowych, bhp, ppoż.:

1) wykonywanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej,

2) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

3) prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o konieczności sprawowania przez żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny oraz uznaniu ich za jedynych żywicieli rodzin,

4) reklamowanie osób od obowiązku pełnienia służby wojskowej, w tym w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny,

5) orzekanie o przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin, na pokrywanie należności mieszkaniowych, opłat eksploatacyjnych i świadczeń rekompensujących,

6) wykonywanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,

7) nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,

8) organizowanie akcji kurierskiej w celu natychmiastowego doręczenia kart powołania do stawienia się w jednostkach żołnierzy rezerwy,

9) prowadzenie spraw dotyczących uwzględniania postulatów odnoszących się do potrzeb Sił Zbrojnych przekazywanych przez upoważnione do tego organy lub organy obrony cywilnej.

11) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością kraju, stanem bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników oraz ochrony przeciwpożarowej Urzędu,

12) zabezpieczenie warunków sprawnego funkcjonowania OSP,

13) współpraca z Państwową Strażą Pożarną w zakresie koordynacji prac systemu ratowniczo - gaśniczego,

14) analiza i ocena stanu ochrony przeciwpożarowej Gminy,

15) planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

16) prowadzenie dokumentacji formacji obrony cywilnej, przyjęcia ludności przybyłej w wyniku ewakuacji, sprzętu obrony cywilnej i innej,

17) planowanie i zaopatrywanie formacji obrony cywilnej oraz ludności w sprzęt i środki ochrony indywidualnej,

18) prowadzenie archiwum zakładowego,

19) organizowanie akcji ratowniczej w razie powodzi.


E. W zakresie współpracy z zagranicą:

1) koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów w zakresie współpracy z instytucjami i organizacjami Unii Europejskiej, państw Unii oraz międzynarodowymi zrzeszeniami społeczności lokalnych i regionalnych, których członkiem jest Gmina,

2) współpraca z instytucjami, fundacjami, funduszami i innymi organizacjami dysponującymi środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi,

3) poszukiwanie i analiza informacji o:

a) możliwościach uzyskania przez Gminę środków ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi oraz kredytów preferencyjnych,

b) zasadach sporządzania niezbędnych wniosków i dokumentacji w celu uzyskania środków ze źródeł zagranicznych,

4) udział w konferencjach, naradach i szkoleniach dotyczących współpracy w zakresie określonym w pkt. 2 i 3,

5) reprezentowanie Gminy w bieżących kontaktach z międzynarodowymi zrzeszeniami społeczności lokalnych i regionalnych, których członkiem jest Gmina,

6) zapewnienie kompleksowej obsługi delegacji zagranicznych przebywających w Gminie na zaproszenie władz Gminy,

7) tłumaczenie bieżącej korespondencji zagranicznej w języku angielskim na potrzeby Urzędu,

8) inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, naukowych, sportowych w ramach zawartych porozumień i umów z zagranicznymi miastami partnerskimi,

9) realizowanie we współpracy z zainteresowanymi jednostkami organizacyjnymi gminy oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego przedsięwzięć promocyjnych,

10) przygotowywanie podróży zagranicznych Burmistrza i osób przez niego delegowanych,

11) uczestnictwo Gminy w prezentacjach i wystawach międzynarodowych.


F. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:

1) współpraca z rządowymi i pozarządowymi agendami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy, a w szczególności:

a) określenie zasad współpracy ze stowarzyszeniami, instytucjami, organizacjami prowadzącymi działalność kulturalną, sportową i rekreacyjną, integracji osób niepełnosprawnych,

b) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami wspierającymi działalność organizacji pozarządowych,

c) prowadzenie całości spraw związanych z przyjmowaniem oraz analizowaniem ofert składanych przez organizacje pozarządowe, dotyczących planowanej realizacji zadań własnych gminy,

d) planowanie, nadzór i kontrola wykorzystania przyznanych dotacji organizacjom pozarządowym, e) współdziałanie z referatami w zakresie konsultacji i pozyskiwania informacji niezbędnych do oceny działalności organizacji pozarządowych działających w gminie,

f) sporządzanie umów i porozumień na realizację zadań zleconych,

g) rozliczanie środków finansowych, przeznaczonych na działalność organizacji pozarządowych,

h) kontrola prawidłowości wydatkowania przydzielonych środków na realizację zadań,

2) koordynowanie spraw związanych z przynależnością Gminy do stowarzyszeń i związków,

3) współdziałanie przy realizacji wspólnych przedsięwzięć ze stowarzyszeniami, fundacjami i organizacjami społecznymi.


G. W zakresie upowszechniania kultury:

1) opiniowanie planów i programów upowszechniania kultury,

2) prowadzenie ewidencji (rejestru) instytucji i placówek kultury,

3) inspirowanie działań w zakresie współpracy placówek oświatowych, instytucji i stowarzyszeń kultury, sportu i rekreacji,

4) współdziałanie przy realizacji zadań wynikających z ustawy o upowszechnianiu kultury z Dyrektorem Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury w Dzierzgoniu,

5) pomoc organizacyjna i współpraca w prowadzeniu gminnych instytucji kultury oraz innych placówek upowszechniania kultury prowadzone przez osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne na terenie miasta i gminy,

6) wyrażanie opinii w sprawie likwidacji gminnych instytucji kultury, przyjmowanie zawiadomień o zamiarze likwidacji gminnych instytucji kultury,

7) współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym, opiniowanie powierzania społecznym i pozarządowym organizacjom realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury i środków finansowych na ich realizację,

8) nadzór na działalnością jednostek upowszechniania kultury: sporządzanie analiz działalności, ocen i informacji zbiorczych dotyczących działalności instytucji kultury,

9) współdziałanie w zakresie organizacji imprez masowych i innych imprez, których organizatorem jest Gmina oraz stowarzyszenia prowadzące działalność kulturalną, ekologiczną, sportową i rekreacyjną, integracji osób niepełnosprawnych,

10) prowadzenie ewidencji (rejestru) dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków,

11) zapewnienie ochrony zabytków kultury i pomników oraz podejmowanie w nagłych wypadkach decyzji w celu zabezpieczenia zabytków i zawiadomienie o zagrożeniu właściwych organów,

12) oznakowania zabytków nieruchomych,

13) opieka nad pomnikami i miejscami pamięci,

14) przygotowywanie wniosków o wpis do rejestru zabytków,

15) przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu zabytkowego,

16) opiniowanie projektów statutów gminnych instytucji kultury,

17) pomoc w opracowywaniu wniosków przez beneficjentów o dofinansowanie wydarzeń kulturalnych o charakterze ponadlokalnym skierowanych do Starostwa Powiatowego ,Urzędu Marszałkowskiego, Euroregionu BAŁTYK i innych instytucji lub fundacji,

18) współdziałanie przy opracowaniu kalendarza imprez rekreacyjnych, kulturalnych i sportowych oraz jego opiniowanie.


H. W zakresie promocji:

1) realizowanie we współpracy z zainteresowanymi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami przedsięwzięć promocyjnych, wynikających z podpisanych przez Gminę porozumień o współpracy,

2) opracowywanie oraz udział w opracowywaniu przez inne podmioty materiałów (biuletynów, folderów, informatorów, map, itp.) promujących osiągnięcia i możliwości gospodarcze oraz walory Gminy,

3) udział w targach, wystawach, konferencjach i innych imprezach poświęconych promocji Gminy,

4) współpraca w zakresie promocji Gminy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami krajowymi i zagranicznymi,

5) koordynowanie i organizacyjne przygotowanie tzw. „miękkich” wniosków na współfinansowanie ze środków budżetowych i pomocowych przedsięwzięć realizowanych przez Gminę przy współpracy referatów i samodzielnych stanowisk pracy, w tym:

a) przygotowywanie wniosków i projektów ,

b) lobbing i monitoring złożonych projektów i wniosków,

c) wdrażanie programów,

d) kontrola terminów realizacji przedsięwzięć, wydatkowanych środków i rozliczeń,

e) przygotowywanie i opracowywanie wniosków i ankiet konkursowych,

6) opracowywanie i realizacja strategii promowania Gminy,

7) koordynowanie działań promocyjnych (promocji kulturalnej, turystycznej, gospodarczej i zagranicznej), przygotowywanie i organizowanie oprawy promocyjnej imprez z udziałem Gminy,

8) podejmowanie działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku Gminy w kraju i za granicą (promocja zewnętrzna),

9) podejmowanie wszelkich działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku Gminy wśród mieszkańców (promocja wewnętrzna),

10) współpraca przy opracowywaniu strony internetowej Gminy.


I. W zakresie sportu, kultury fizycznej i rozwoju turystyki:

1) opracowywanie kierunków i programów rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,

2) współpraca w zakresie kultury fizycznej, sportu i turystki z innymi samorządami, związkami i organizacjami sportowymi,

3) nadzór nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych mających siedzibę na terenie gminy,

4) współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami turystycznymi,

5) wnioskowanie w zakresie remontów i inwestycji gminnych obiektów sportowo-rekreacyjnych i turystycznych,

6) prowadzenie ewidencji (rejestru) obiektów i urządzeń sportowo- rekreacyjnych,

7) współdziałanie ze społecznym ruchem sportowym, opiniowanie, powierzania społecznym i pozarządowym organizacjom realizację zadań z zakresu sportu masowego i kultury fizycznej oraz i środków finansowych na ich realizację,

8) współdziałanie z nauczycielami wychowania fizycznego przy organizowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych.


J. W zakresie zdrowia:

1) tworzenie, przekształcanie i likwidacja zakładów opieki zdrowotnej,

2) współdziałanie przy zwalczaniu chorób zakaźnych,

3) inicjowanie, propagowanie i organizowanie akcji profilaktycznych,


K. W zakresie Biuletynu Informacji Publicznej:

1) wprowadzanie danych do Biuletynu Informacji Publicznej na zasadach określonych przepisami,

2) dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnionych na podmiotowej stronie biuletynu,

 

3) uzupełnianie biuletynu o nowe treści informacji publicznych.  

W górę
Wiadomości
05-09-2017
Remonty w szkołach
Przez całe wakacje przygotowywaliśmy nasze szkoły, a także przedszkole do nowego roku szkolnego. W szkołach wykonano remonty stołówek, sal gimnastycznych, a także odmalowano klasy i korytarze. Wszystko po to, aby nasze dzieci mogły wrócić do pięknych i kolorowych sal po wakacjach. W dniu dzisiejszym odbędzie się także montaż urządzeń placu zabaw przy Szkole Podstawowej przy ul. Krzywej. W ramach projektu przedszkolnego przy placówkach przedszkolnych zamontowano place zabaw, zakupiono meble, pomoce dydaktyczne oraz inne wyposażenie edukacyjne na kwotę ponad 160 tysięcy złotych. Tak duży wkład finansowy w wyposażenie oraz remonty placówek oświatowych wspomoże ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie.
czytaj więcej...
05-09-2017
Dożynki Gminne
W niedziele 3 września odbyły się Dożynki Gminne w Bągarcie. Tradycyjnie obchody święta plonów rozpoczęła Msza Święta w Kościele Parafialnym w Bągarcie, następnie barwny korowód dożynkowy przeprowadził gości oraz mieszkańców na plac przy świetlicy wiejskiej, aby wspólnie przełamać chleb i biesiadować. Mimo deszczowej aury wszyscy bardzo dobrze się bawili podczas występów Zespołów Ludowych Zielona Ferajna oraz Starodzierzgonianie. Następnie przepiękny koncert zagrał Teatr Muzyczny HALS, który poderwał do zabawy gości. Do godzin wieczornych biesiadę umilał zespół Boys Dual Voice. Serdecznie dziękujemy wszystkim Państwu za przybycie, sponsorom za pomoc w organizacji, a przede wszystkim włodarzom i mieszkańcom Sołectwa Bągart, którzy włożyli dużo pracy i serca w organizację tegorocznych Dożynek Gminnych.
czytaj więcej...
05-09-2017
Nowy rok szkolny
Z okazji rozpoczynającego się nowego roku szkolnego 2017/2018 składam wszystkim nauczycielom i pracownikom oświaty najserdeczniejsze życzenia spokojnej i satysfakcjonującej pracy, wytrwałości i wyrozumiałości. Wszystkim uczniom życzę, aby zdobyta wiedza umożliwiała osiąganie kolejnych sukcesów w następnych etapach edukacji, a szkoła była dla Was tym miejscem, do którego z chęcią będziecie przychodzić. Rodzicom i opiekunom uczniów życzę cierpliwości i konsekwencji w wychowywaniu młodego pokolenia oraz licznych miłych przeżyć związanych z osiągnięciami Waszych dzieci. Burmistrz Dzierzgonia Elżbieta Domańska
czytaj więcej...
29-08-2017
Przyjmujemy zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzierzgoniu przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych  dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych. Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także reprezentuje w dokonywaniu czynności prawnych i składaniu oświadczeń woli. Obowiązany jest wykonywać swe czynności z należytą starannością, jak tego wymaga dobro pozostającego pod opieką i interes społeczny.  Więcej informacji
czytaj więcej...
29-08-2017
Remont ulicy Reja
Informujemy Państwa, że ruszyły prace pn. „Przebudowa 4,489 km dróg w Powiecie Sztumskim w celu poprawy bezpieczeństwa i dostępności sieci drogowej Dolnego Powiśla”. W ramach tych działań w Gminie Dzierzgoń remontowana jest droga na ul. Reja w Dzierzgoniu. Prace na odcinku 150 m zakładają m. inn.:-wykonanie nawierzchni jezdnej z brukowej kostki betonowej szarej o grubości 8 cm i powierzchni 725 m2 oraz czerwonej na zjazdach o pow. 114 m2.-wykonanie chodnika po obu stronach jezdni o pow. o 108 m2 i 164 m2, a także innych robót koniecznych przy realizacji tego przedsięwzięcia. Jak wynika z SIWZ, prace mają zakończyć się do 29 września. Remonty dróg są możliwe dzięki... 
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1255915
webmasters: K.S. & S.R.