Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat Techniczno-Inwestycyjny

REFERAT TECHNICZNO- INWESTYCYJNY

Kierownik- Lech Zieliński
lech.zielinski@dzierzgon.pl

Zastępca Kierownika, Stanowisko ds. inwestycji gminnych i planowania przestrzennego - Jerzy Sulim
jerzy.sulim@dzierzgon.pl


Zadania referatu:

A. W zakresie inwestycji:
1) podejmowanie czynności związanych z planowaniem, przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji (plany inwestycyjne, opinie i uzgodnienia, zlecenia i umowy),
2) nadzór inwestorski nad realizowanymi inwestycjami,
3) prowadzenie całości spraw związanych z planowaniem, finansowaniem i realizacją inwestycji (dokumentacja prawna i techniczna, protokoły odbioru, zaopatrzenie materiałowe, sprawozdania z realizacji, ewidencja inwestycji, nadzór inwestycyjny),
4) przygotowaniu materiałów przetargowych na zadania realizowane w ramach inwestycji,
5) sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji rzeczowo - finansowej inwestycji gminnych,
6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zadania określone w budżecie Gminy,
7) koordynacja opracowania corocznej aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz Planu Rozwoju Lokalnego,
8) koordynacja realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
9) prowadzenie inwestycji w ramach robót publicznych,
10) opracowywanie opinii, szacunku kosztów zadań inwestycyjnych i remontowych przygotowywanych i realizowanych przez inne stanowiska pracy oraz jednostki organizacyjne Gminy,
11) przygotowywanie części merytorycznej wniosków o dofinansowanie zadań ze źródeł pozabudżetowych,
12) przygotowywanie części merytorycznej sprawozdań i informacji z dofinansowania zadań ze źródeł pozabudżetowych,
13) współpraca ze Skarbnikiem, referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie spraw dotyczących realizacji i finansowania inwestycji.

B. W zakresie gospodarki przestrzennej:
1) sporządzanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz planów rozwoju architektoniczno budowlanego,
2) przedkładanie studium do zaopiniowania organom właściwym do ich uzgodnienia,
3) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
4) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
5) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) wykładanie projektu planu do publicznego wglądu oraz przyjmowanie protestów i zarzutów dotyczących projektu planu zagospodarowania przestrzennego,
7) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
8) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
9) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
10) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
11) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
12) przygotowanie dokumentów do ustalania w drodze decyzji opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości oraz odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
13) przygotowywanie dokumentów i zlecanie decyzji o ustalanie warunków zabudowy dla obszarów nieobjętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
14) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
15) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania trenu,

C. W zakresie rozwoju Gminy:
1) wdrażanie strategii rozwoju oraz powiązanych z nią planów finansowych i operacyjnych,
2) monitorowanie i aktualizowanie programów rozwoju Gminy i związanych z nią programów operacyjnych oraz nadzór nad ich realizacją,
3) zbieranie informacji na temat źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowych pochodzących z programów pomocowych i funduszy strukturalnych przeznaczonych na inwestycje infrastruktury komunalnej,
4) koordynowanie i merytoryczne przygotowanie wniosków o przyznanie środków z funduszy pomocowych sporządzanych przy współpracy pracowników Urzędu,
5) przygotowywanie samodzielnie wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych,
6) lobbing i monitorowanie złożonych projektów i wniosków,
7) wdrażanie programów, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
8) opracowywanie wniosków na dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych,
9) współpraca ze stowarzyszeniami i związkami międzygminnymi w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć dotyczących infrastruktury komunalnej,
10) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach kompleksowej obsługi realizowanych projektów i wniosków,

D. W zakresie infrastruktury i gospodarki komunalnej:
1) współudział w opracowywaniu planów budowy, modernizacji i remontów urządzeń komunalnych Gminy,
2) współpraca przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych lub modernizacyjnych Gminy zapewniających pożądany rozwoju i właściwego funkcjonowania usług komunalnych, szczególnie w zakresie zaopatrzenia gospodarstw domowych w ekologiczne nośniki ciepła,
3) wyposażanie zasobów gruntów tworzonych na cele zabudowy miasta w niezbędne urządzenia infrastruktury komunalnej,
4) nadzór nad realizacją zadań przez inne podmioty w zakresie prawidłowego funkcjonowania urządzeń komunalnych, szczególnie w zakresie:
a) odprowadzania ścieków,
b) utrzymania kanalizacji deszczowej i urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
c) wywozu nieczystości stałych i płynnych,
d) oczyszczania miasta,
e) utrzymania czystości i porządku w gminie, w tym naprawy urządzeń małej architektury (place zabaw, ławki, huśtawki, itp.),
f) oświetlenia ulicznego,
5) umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tablic z nazwami ulic i placów,
6) zakładanie i rozszerzanie cmentarzy komunalnych oraz dbanie o właściwe ich utrzymanie,
7) wydawanie zaleceń określających zasady zarządzania cmentarzami komunalnymi,
8) organizowanie opieki nad cmentarzami wojennymi,
9) wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem na terenie miasta targowisk oraz organizacją handlu targowiskowego (z wyjątkiem opłaty targowej),
10) współpraca z referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie spraw dotyczących realizacji i finansowania remontów.

E. W zakresie zarządzania drogami i łączności:
1) wydawanie opinii w sprawie dróg w zakresie określonym w przepisach o drogach publicznych,
2) prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem drogi do kategorii dróg gminnych,
3) planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych gminnych oraz ulic i chodników,
4) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem siecią dróg lokalnych gminnych oraz ulic i chodników,
5) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg lokalnych gminnych obiektów nie związanych z gospodarką drogowa,
6) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi lokalnej gminnej,
7) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi lokalnej gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
8) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego w mieście oraz znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
9) współdziałanie z jednostkami telekomunikacyjnymi w zakresie rozbudowy i utrzymania sieci łączności i zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy w zakresie łączności telefonicznej.

F. W zakresie zamówień publicznych:
1) udzielanie wyjaśnień pracownikom przy opracowywaniu projektu dokumentów do postępowań realizowanych przez referaty Urzędu,
2) weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przez członków komisji przetargowych,
3) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, protestów i odwołań,
4) prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zmówień publicznych,
5) organizowanie szkoleń dla pracowników oraz upowszechnianie wykładni prawnych Urzędu Zamówień Publicznych i orzeczeń sądowych dotyczących zamówień publicznych.  

W górę
Wiadomości
25-05-2017
Otwarcie placu sportowo-rekreacyjnego Nestle
Serdecznie zapraszamy Państwa na otwarcie kompleksu rekreacyjno - sportowego przy ul. Wojska Polskiego 2 czerwca o godz. 16:00. Z okazji Dnia Dziecka czeka na Was wiele atrakcji! Zapraszamy!
czytaj więcej...
25-05-2017
Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych
Urząd Miejski w Dzierzgoniu oraz ZGKiM sp.zo.o. w Dzierzgoniu informuje, iż zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektronicznego i elektrycznego z nieruchomości zamieszkałych odbędzie się w dniu 9 czerwca 2017 r (piątek). Prosimy o zgłoszenie telefoniczne lub osobiście do 8 czerwca (czwartek) w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu, ul. Plac Wolności 1, 82-440 Dzierzgoń: tel. 55 276 25 01 lub do ZGKiM sp. z o.o. w Dzierzgoniu, ul. Słowackiego 30, 82-440 Dzierzgoń, tel. 55 276 25 62
czytaj więcej...
25-05-2017
Wizyta członków Euroregionu Bałtyk
W minionych dniach Gmina Dzierzgoń gościła Prezydium Stowarzyszenia Euroregion Bałtyk (polityków ze Szwecji, Danii, Litwy i Rosji), którzy przyjechali poznać nasz teren, a także podmioty turystyczne i rzemieślnicze należące do sieci Ukryte Skarby Powiśla.Spotkanie odbyło się w sali Regionalnego Towarzystwa Inwestycyjnego, podczas prezentacji przedstawiliśmy historię i zabytki naszej gminy, a także największe atuty i formy spędzania czasu wolnego. Prezes RTI Leszek Sarnowski przedstawił gościom działalność RTI oraz największe osiągnięcia.Następnie członkowie Prezydium wybrali się na wizytę studyjną do Zamku w Przezmarku, Ceramiki Słowianej w Miniętach oraz Żuławskiej Kolei Ogrodowej w Żuławce Sztumskiej, aby poznać z bliska cześć podmiotów należących do sieci Ukryte Skarby Powiśla powstałej pod patronatem Burmistrz Dzierzgonia Elżbiety Domańskiej.
czytaj więcej...
25-05-2017
OSP Żuławka Sztumska włączono do KSRG
Podczas obchodów Dnia Strażaka w Sztumie z rąk Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej st. bryg. Tomasza Komoszyńskiego oficjalnie odebrano decyzję o włączeniu Ochotniczej Straży Pożarnej w Żuławce Sztumskiej do Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego. OSP Żuławka Sztumska to druga jednostka z terenu naszej gminy, która należy do KSRG. Do tej pory tylko OSP Dzierzgoń działa w ramach krajowego systemu od 1995 roku. Ochotnicza Straż Pożarna w Żuławce Sztumskiej powstała w 1948 roku, obecnie liczy 33 członków, w tym 8 kobiet. W maju 2016 roku jednostce został nadany sztandar. Serdecznie gratulujemy druhnom i druhom włączenia do Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego i życzymy wielu sukcesów w życiu zawodowym i osobistym.
czytaj więcej...
25-05-2017
Zezwolenia dla lokalnych firm transportowych
W związku z planowanym wprowadzeniem objazdu dla pojazdów pow. 3,5 tony wynikającym z konieczności prowadzenia robót wykopaliskowych na Drodze Wojewódzkiej 515 w centrum miasta informujemy, że istnieje możliwość ubiegania się o zezwolenie dla lokalnych firm transportowych o wydanie zezwolenia na przejazd pojazdów do 12 ton masy całkowitej przez ulice Przemysłową, Limanowskiego oraz osiedle Jagiełły. Wnioski o wydanie takiego zezwolenia należy składać w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu lub bezpośrednio w Starostwie Powiatowym w Sztumie do 30 maja. Przypomnijmy, że planowany objazd dla pojazdów pow. 3,5 tony wytyczony jest przez Mikołajki Pomorskie.
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1167957
webmasters: K.S. & S.R.