EURO VELO

a) Biała Góra – Jezioro Białe (7 km)

Odcinek prowadzący drogą asfaltową o niedużym ruchu samochodowym w gminie Sztum.

b) Jezioro Białe – Dzierzgoń (28,5 km)

Przebieg identyczny z przebiegiem szlaku głównego, przebiega przez gminy: Sztum (9 km), Stary Targ (13,5 km) oraz Dzierzgoń (6 km)

c) Dzierzgoń – Nowiny (2,2 km)

Pierwszy odcinek przebiega asfaltem przez miasto Dzierzgoń (docelowo wskazane wykonanie ścieżki rowerowej omijającej główne drogi), następnie przez PGR Nowiny (planowana poprawa drogi asfaltowej) dochodzi do drogi na Bągart. Całość w gminie Dzierzgoń.

d) Nowiny – Bągart (3,5 km)

Odcinek drogi asfaltowej, istniejący przebieg szlaku. Odcinek kończy się na moście na rzece Dzierzgoń przy granicy województwa. W pobliżu planowane miejsce rekreacji. Całość w gminie Dzierzgoń.

e) Sztum - miasto (1,5 km) – ODCINEK DO LIKWIDACJI

Odcinek biegnący od dworca PKP do ronda na końcu miasta za przesmykiem między jeziorami. Przebiega wzdłuż ruchliwych dróg (w tym drogi krajowej) niezgodnie ze standardami EuroVelo. Wskazane przeniesienie na bulwar. Odcinek niebezpieczny i niewygodny dla rowerzystów (duży ruch samochodów i pieszych). Całość w gminie Sztum.

f) Waplewo – Dzierzgoń (9 km) – ODCINEK DO LIKWIDACJI

Od miejscowości Ramoty na odcinku ok. 7 km do Dzierzgonia przebiega przy wąskiej i ruchliwej drodze Malbork – Dzierzgoń. Duży ruch pojazdów, w tym ciężarowych, sprawia że odcinek jest niebezpieczny i nieprzyjemny. Wskazane przeniesienie na odcinek Waplewo – Tulice – jez. Kuksy – Dzierzgoń. 4 km odcinka leżą w gminie Stary Targ, 5 km w gminie Dzierzgoń.