17-01-2017
Uwaga właściciele nieruchomości!

Zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Uchwałą Rady Miejskiej w Dzierzgoniu z dnia 28 października 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dzierzgoń. 

W rozdziale drugim (Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości), w § 3.1 i § 3.2 uprasza się:

„Właściciele nieruchomości są zobowiązani do niezwłocznego uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszych położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń polega na usunięciu ich w miejsca niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów, umożliwiając ich zebranie przez gminę".