W oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod nazwą „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2) - Usuwanie wyrobów zawierających azbest" oraz regulamin konkursu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego„ w dniu 29.07.2013 r. Gmina Dzierzgoń podpisała z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku umowę nr WFOŚ/D/II-12.E/179/2013/AZBEST-2013. Dofinansowanie dotyczyło realizacji przedsięwzięcia pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Dzierzgoń - edycja 2013".
W ramach zadania zdjęto, przetransportowano i unieszkodliwiono azbestowo - cementowe poszycia dachowe (eternit) z 15 budynków mieszkalnych i gospodarczych o powierzchni 3.160 m2 i wadze 58,71 Mg (ton).
Koszt przedsięwzięcia wyniósł ogółem 28.568,00 zł. Dotacja wynosiła 10%, w tym 50% wsparcia udzielił NFOŚiGW oraz 50% WFOŚiGW w Gdańsku.
Urząd Miejski w Dzierzgoniu pragnie zaprosić wszystkich zainteresowanych usunięciem wyrobów zawierających azbest do składania wniosków o przyznanie dotacji na ten cel.
36434 raz(y) oglądano.